Hoeveel kost het huren van het vakantiehuisje

Verhuurtarieven voor 2020.

We hanteren drie verschillende tarieven voor het huren van het vakantiehuisje

 Laagseizoen  =  € 340,- per week...  Middenseizoen  = € 440,-  p.w...  Hoogseizoen  = € 540,-  p.w.
 
Zie voor de indeling van de weken in “hoog”-, “midden- en “laag” seizoen het onderstaande overzicht voor 2020
 
 

2020

Maand:

Weeknummer:

..

Januari

 1  2 3 4 

Februari

 5 6 7  8 

Maart

 9  10 11 12 13 

Maand:

Weeknummer:

 

April

 14 15 16 17 

Mei

 18 19 20 21 22 

Juni

 23  24 25 26 

Maand:

Weeknummer:

 

Juli

 27  28 29 30 31 

Augustus

 32 33 34 35 

September

 36  37 38 39 

Maand:

Weeknummer:

 

Oktober

 40 41 42 43 44 

November

 45 46 47 48 

December

 49 50 51  52 

Legenda kleuren:

 

Laagseizoen
€ 340,-

Middenseizoen
€ 455,-

Hoogseizoen
€ 540,

Let op!: De prijzen zijn all inn, dus u komt niet voor onaangename verrassingen te staan, nadat u besluit om Us Datsja te boeken!
Bovendien is de huur inclusief. NB. De huurprijs is weliswaar per 2019 aangepast maar nog steeds relatief laag! want de prijzen zijn inclusief:

  • Electra, water, internet en toeristenbelasting.
  • Gratis gebruik van o.a. 2 fietsen (vergelijk de huurprijs bij een verhuurbedrijf voor 1 week = plusminus €22,50 per fiets!),
  • Gratis zoveel hout stoken als u wilt in een van de haarden….,
  • Laadpaal voor uw elektrische auto,
  • en ontdek de vele andere extra’s zelf ….( zie verder bij extra’s).

Wisseldagen op zaterdag, tenzij anders aangegeven in het bezettingschema.

Verhuur alleen voor volle weken, tenzij anders overeengekomen, maar in principe is de huurperiode niet korter dan 1 week (U mag natuurlijk wel korter komen…)
Is het huisje vrij in de door u gewenste periode? Kijk even op deze site onder het blokje beschikbaar.
U kunt ook even bellen: 06-546 947 55  (of 0031654694755)  (Bij geen gehoor even uw vraag inspreken s.v.p.). Of u kunt ons mailen.
Dat kan met het formulier onder het blokje contact op deze site of door naar het volgende adres te gebruiken:  usdatsja@xs4all.nl  

Huisdieren

Huisdieren zijn niet toegestaan in het vakantiehuisje.

Schoonmaak

U mag het huis zelf schoonmaken.

Wij kunnen dit ook voor u laten verzorgen, dat kost dan € 35,-  Bij het afsluiten van het contract worden hierover afspraken gemaakt.

Linnenpakketten

U kunt zelf het beddengoed en handdoeken etc. mee nemen. U kunt ook linnenpakketten huren voor € 10,00 per persoon.

Het linnenpakket bestaat uit:
  • Dekbedovertrek, hoeslaken en kussensloop;
  • Keukenhanddoeken, etc.;
  • Badhanddoeken, etc.

Bij het afsluiten van het contract wordt vastgelegd of u van deze service gebruik wilt maken.

Reserveren

Nadat we contact met u hebben gehad en een en ander nog even hebben besproken besluit u of u wilt boeken. Daarna sturen we u dan voor de formele bevestiging een contract. U ondertekent dit en stuurt ons een getekend exemplaar met de door ons geleverde antwoordenvelop retour. Het vakantiehuisje staat voor de afgesproken we(e)k(en) op uw naam. (Zie ook voorbeeld contract)

Borg

We berekenen een borg van € 50,00 De borg wordt na uw vertrek en nadat is vastgesteld dat er geen schade (het gaat bijv. om eventueel niet door u gemelde schade) is veroorzaakt, per omgaande teruggestort op uw rekening.

Aanbetaling

Als u ruim van tevoren boekt dan betaalt u in eerste instantie 50 % van de kosten en daarna uiterlijk 6 weken voor de aanvangsdatum van de huurperiode voldoet u de rest van het bedrag.

Annuleren

We hanteren normaliter een soepele annuleringsregeling: Geknipt uit ons contract:”In het geval de huurder om welke reden dan ook geen gebruik kan maken van het vakantiehuis dan is de huurder in principe verplicht het gehele bedrag te betalen, tenzij de redenen van opzegging van zodanig ernstige aard zijn dat redelijkerwijze de huurder van huur moet afzien. De huurder meldt dit in zo’n situatie, zo spoedig mogelijk aan de verhuurder en geeft aan welke redenen hieraan ten grondslag liggen. Nadat in goed overleg is vastgesteld dat de huurder redelijkerwijze niet gebruik kan maken van het huisje wordt het betaalde bedrag zo spoedig mogelijk maar uiterlijk binnen 2 weken terug gestort!

Als er geen geldige redenen kunnen worden opgegeven om van huur af te zien zal de verhuurder zich inspannen een nieuwe huurder voor de betreffende periode te vinden. Indien de verhuurder hierin slaagt zal hij, na aftrek van eventuele huurderving, het resterende bedrag terug storten op de rekening van de huurder. Huur voor linnenpakketten en evt. kosten voor uit te besteden schoonmaak en de borg worden in zo’n situatie altijd volledig terug betaald”.

In de praktijk komt deze regeling erop neer dat u, als u onverhoopt niet kunt komen u uw geld altijd terug krijgt.

NB. In verband met het uitbreken van de epidemie met het het COVID-19 (Corona!) virus is onze annuleringsregeling tijdelijk aangepast.

(Realiseert u zich dat u hier in Ruigahuizen geen extra gevaar loopt! Integendeel!)

Als u bij ons geboekt heeft, bent u in het bezit van een contract waarin onze afspraken zijn vastgelegd. Dat betreft dus ook afspraken over een eventuele annulering. Maar omdat het uitbreken van het COVID-19 virus totaal onvoorzien was, zou onze zeer ruimhartige annuleringsregeling impliceren dat alle risico bij ons, de verhuurder ligt. Dat lijkt ons met het oog op de uitzonderlijke situatie niet redelijk. Vandaar dat we met ingang van 15 maart 2020, tijdelijk de volgende verfijning in onze annuleringsregeling hebben ingevoerd: Als u overweegt uw boeking te willen annuleren in verband met het COVID -19 virus, neem dan zo spoedig mogelijk contact met ons op. Bij voorkeur telefonisch of anders per mail. In goed overleg wordt daarna bepaald of, en zo ja hoe we met uw verzoek om kunnen gaan. Er zijn meerdere varianten denkbaar die we graag met u bespreken:

Denk daarbij aan de optie dat u besluit toch gewoon te komen, of uitstel wilt naar een andere periode later dit jaar,  of een voucher voor een andere periode nader te bepalen, of een afspraak over een terugbetalingspercentage van de door u betaalde huur, etc.

We kunnen dan ook de mogelijkheid verkennen of uw (doorlopende) annuleringsregeling bereid is de onkosten eventueel te vergoeden, enzovoort.

Kortom! Als u twijfels hebt over uw komst, bel ons dan. Deze aangepaste tijdelijke regeling blijft van kracht totdat deze op deze website weer is ingetrokken.

Extra service

  • De huur is inclusief gebruik van 2 fietsen;
  • Gebruik van BBQ spullen, tuinmeubels, hangmat enz.  maken deel uit van het arrangement;
  • Veel relatief nieuwe boeken in de boekenkast en voor regenachtige dagen liggen er veel spelletjes voor u klaar;
  • CD’s met klassieke muziek;
  • DVD’s met info over de regio;
  • Het huisje heeft een Smart TV en dus is er toegang tot Netflix
  • Basisvoorraad koffie , thee en kruiden;
  • Was-droog combi , incl. basisvoorraad was-en schoonmaakmiddelen;
  • Mogelijkheid tot het gebruik van een vriezer in de schuur!;
  • Zoveel hout als u wilt om de (tuin)kachels mee te stoken;
  • Op verzoek plaatsen we een kinderledikantje (Denkt u er aan dat u zelf voor dit bedje linnengoed verzorgt?) een box en/of een kinderstoel.
  • Op het natuurterrein staat een zogenoemde wilgenhut.  In de zomermaanden mogen onze gasten daar (een nachtje) basic kamperen. Neemt u, als u dat wilt, slaapzak en kussen etc. mee. (Spullen uit het huisje zijn niet geschikt voor de tent).

Voorbeeld huurcontract  *) Let op de tijdelijk aangepaste annuleringsregeling!

Klik voor een voorbeeld van ons huurcontract op de volgende link: voorbeeld contract Om deze PDF te kunnen openen heeft u het programma acrobat reader nodig. Als dit niet automatisch wordt geopend op uw computer kunt u hier het programma gratis downloaden).
NB: Het voorbeeld contract kan op kleine onderdelen iets afwijken van het contract zoals u dit toegestuurd krijgt.